Proiectul – „Centre de Resurse – spații de joc și învățare”

Post image

Proiectul – „Centre de Resurse – spații de joc și învățare”

Perioada de implementare: 01.07.2024 – 30.06.2025

Implementator: Programul Educațional ”Pas cu Pas”

Partener de Implimentare: UNICEF Moldova, Guvernul Coreei și Fundația LEGO

Locație: 150 de Instituții de Educație Timpurie (IET) din Republica Moldova, Centrul de activități pentru copiii refugiați din incinta Teatrului Republican de Păpuși „Licurici”.

Beneficiari:

  •  Copiii din comunitate și copiii refugiați din Ucraina
  • 29.500 copii înscriși în grădinițele unde au fost înființate centrele de resurse
  • Părinți 

Dotările unui Centru de Resurse:

●         Mobilier și materiale didactice corespunzătoare pentru activități educaționale;

●         Cărți și locuri de lectură special amenajate pentru stimularea cognitivă;

●         Seturi LEGO și DUPLO pentru dezvoltarea abilităților motorii și creative;

●         Kituri educaționale pentru profesori și părinți;

●         Seturi de materiale didactice și interactive pentru educația timpurie;

●         Peste 120 de cărți ( 1 set de carți format din 12 titluri din colțișorul de lectură a Asociației Internaționale Step By Step și multiple  volume de cărți însoțite de ghiduri și planuri de activități din colecția ThinkEqual) pentru educația socio-emoțională, stimularea cititului, dezvoltarea atenției, vocabularului și imaginației.

Obiectivele proiectului:

  • Crearea și amenajarea Centrelor de Resurse ca spații sigure pentru joc și învățare.
  • Oferirea sprijinului educațional și emoțional copiilor din comunitate și refugiați.
  • Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice prin sesiuni de formare.
  • Dotarea IET-urilor cu materiale didactice și jucării pentru a sprijini procesul educațional.

Activități desfășurate:

  • Amenajarea Centrelor de Resurse – fiecare dintre cele 150 de grădinițe participante au beneficiat de echipamente și resurse educaționale pentru îmbunătățirea mediului de învățare.
  • Sesiuni de formare pentru toate cadrele didactice din 150 IET – programe de instruire pentru îmbunătățirea metodelor de predare incluzive și interactive.
  • Distribuirea materialelor educaționale și a jucăriilor – sprijin pentru activitățile educaționale și dezvoltarea competențelor sociale și cognitive ale copiilor.
  • Integrarea copiilor refugiați – activități specifice pentru incluziunea și adaptarea acestora în sistemul educațional local.
  • Creșterea accesului la educație de calitate pentru copiii vulnerabili.
  • Consolidarea incluziunii sociale și culturale a copiilor refugiați.