Proiectul – „Centre de Resurse – spații de joc și învățare”

Proiectul – „Centre de Resurse – spații de joc și învățare”
Perioada de implementare: 01.07.2024 – 30.06.2025
Implementator: Programul Educațional ”Pas cu Pas”
Partener de Implimentare: UNICEF Moldova, Guvernul Coreei și Fundația LEGO
Locație: 150 de Instituții de Educație Timpurie (IET) din Republica Moldova, Centrul de activități pentru copiii refugiați din incinta Teatrului Republican de Păpuși „Licurici”.
Beneficiari:
- Copiii din comunitate și copiii refugiați din Ucraina
- 29.500 copii înscriși în grădinițele unde au fost înființate centrele de resurse
- Părinți
Dotările unui Centru de Resurse:
● Mobilier și materiale didactice corespunzătoare pentru activități educaționale;
● Cărți și locuri de lectură special amenajate pentru stimularea cognitivă;
● Seturi LEGO și DUPLO pentru dezvoltarea abilităților motorii și creative;
● Kituri educaționale pentru profesori și părinți;
● Seturi de materiale didactice și interactive pentru educația timpurie;
● Peste 120 de cărți ( 1 set de carți format din 12 titluri din colțișorul de lectură a Asociației Internaționale Step By Step și multiple volume de cărți însoțite de ghiduri și planuri de activități din colecția ThinkEqual) pentru educația socio-emoțională, stimularea cititului, dezvoltarea atenției, vocabularului și imaginației.
Obiectivele proiectului:
- Crearea și amenajarea Centrelor de Resurse ca spații sigure pentru joc și învățare.
- Oferirea sprijinului educațional și emoțional copiilor din comunitate și refugiați.
- Dezvoltarea competențelor cadrelor didactice prin sesiuni de formare.
- Dotarea IET-urilor cu materiale didactice și jucării pentru a sprijini procesul educațional.
Activități desfășurate:
- Amenajarea Centrelor de Resurse – fiecare dintre cele 150 de grădinițe participante au beneficiat de echipamente și resurse educaționale pentru îmbunătățirea mediului de învățare.
- Sesiuni de formare pentru toate cadrele didactice din 150 IET – programe de instruire pentru îmbunătățirea metodelor de predare incluzive și interactive.
- Distribuirea materialelor educaționale și a jucăriilor – sprijin pentru activitățile educaționale și dezvoltarea competențelor sociale și cognitive ale copiilor.
- Integrarea copiilor refugiați – activități specifice pentru incluziunea și adaptarea acestora în sistemul educațional local.
- Creșterea accesului la educație de calitate pentru copiii vulnerabili.
- Consolidarea incluziunii sociale și culturale a copiilor refugiați.



